fredag 12 november 2010

Akvarellworkshop - Kickoff

 Körde dryga tre timmar intensiv akvarellworkshop idag. IT-personalen på tjänstepensionsföretaget Alecta hade kickoff och ledningen ville sätta deras höger hjärnhalva i brand. Jag tror jag lyckades. Nästan. Några av deltagarna hade inte vispat runt en pensel på en kaka vattenfärg på över fyrtio år och rädslan att kladda ner det kostsamma pappret var till en början ganska stor. Så jag körde en demonstration och dom insåg snart att det hela var helt ofarligt. De tretton blev som barn, vilket var tanken och dom målade förutsättningslöst och ohämmat. Dom förvånades dessutom över att det går få fram så många nyanser färg av det begränsade antalet tuber jag lade fram. Neutral Tint, New Gamboge, Burnt Umber och Antwerpen Blue. Jag tror dom fick en inspirerande dag på jobbet.

Alectas ettor och nollor målar akvarell

Alecta har numer en handfull anställda akvarelltalanger



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar