måndag 3 oktober 2011

Jag sålde Anders bagge under konstrundan förra helgen.

Förra helgen var det konstrunda på Mälaröarna. Vi kallar den Konstringen Mälaröarna. Jag och ett fyrtiotal andra konstnärer och konsthantverkare höll ateljéer öppna i två dagar. Strålande väder, lite färre besökare än förra året men som vanligt oerhört trevligt. Strax över 200 (mot 500 förra året) hugade konstälskare traskade runt i min ateljé där jag körde ett litet minitema med bilvrak. Bland annat en akvarelll jag kallar "Anders bagge".

Last weekend we had an Art Event in the area where I live. About 40 artists opened their studios for the public. Great weather and a lot of visitors. I showed a small selection of car wrecks in watercolor.
Like this one of an old VW I call "Anders bagge".

Anders bagge. Akvarell av Björn Bernström.
Ateljé Bernström, Konstringen Mälaröarna 2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar