onsdag 23 november 2011

Höstens akvarellkurser/ Watercolor Workshops

Tur att det finns akvarellmåleri och andra akvarellister som man får träffa så man tar sig igenom gråa november. Utöver min födelsedag som infaller i november så var definitivt kurserna som var denna månads höjdpunkt. Akvarellmålare från Helsingborg, Östersund, Eskilstuna, Sigtuna, Stockholm, Skellefteå, Kungsbacka m m letade sig till Färingsö för fyra intensiva akvarelldagar.

I arranged three watercolor workshops this autumn. Students came from all over of Sweden. 
Here's some pics from a workshop in November. 
Björn Bernström and students

Coffee break

Review of art works

1 kommentar:

  1. Kul!
    Intressant att så många står upp och jobbar "nedåt"; så gör jag jätteofta - har ett arbetsbord men ingen stol! T.ex. när jag tillverkar halsband. Ibland av fysiska skäl - när jag skär papper med giljotin för att det helt enkelt blir en bättre ställning, men även med pillerjobb står jag upp och tittar ned...

    SvaraRadera